سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۵
۰ نفر

برندگان جایزه پولیتزر ۲۰۰۸ معرفی شدند.

به گزارش رویترز، نود و دومین جایزه پولیتزر که بعد از نوبل معتبرترین جایزه در جهان به حساب می‌آید، امسال هم در بخش‌های مختلف ادبی و غیرادبی به نفرات برتر اعطا شد.در بخش داستان، رمان «خلاصه زندگی شگفت انگیز اسکار وائو» اثر جانت دیاز برنده شد.

این رمان درباره زندگی یک جوان مهاجر اهل دومینیکن و قصه تراژی - کمدی عاشقانه این جوان در آمریکاست. این کتاب پیش از این برنده جایزه نقد کتاب ملی شده بود.

«زمان و اجسام» اثر رابرت هاس و «کوتاهی» سروده فیلیپ شولتز در بخش شعر برنده جایزه پولیتزر شدند.

هاس، استاد دانشگاه کالیفرنیا سال گذشته با همین مجموعه شعر برنده جایزه کتاب ملی آمریکا شد. بیشتر سروده‌های «زمان و اجسام» نیز دارای رویکردی انتقادی نسبت به جنگ عراق است.

در بخش نمایشنامه «آگوست: شهرک اوساژ» نوشته تریسی لت برگزیده شد. این نمایشنامه درباره ریش سفید خانواده‌ای است که ناپدید شدن او خانواده و بستگان را به جان هم می‌اندازد. این نویسنده پیش از این هم نامزد پولیتزر بوده است.

«آنچه خدا خواست: تحول آمریکا در سال‌های 1815 تا 1848» نوشته دانیل واکر هاو برگزیده بخش تاریخ شد. هاو، استاد تاریخ دانشگاه آکسفورد است.

در بخش غیرداستانی، این جایزه به کتاب «سال‌های نابودی: آلمان نازی و یهودها در سال‌های 1939 تا 1945» اثر سائول فریدلندلر رسید.

در بخش روزنامه نگاری و در شاخه‌های مختلف روزنامه نگاران واشنگتن پست و نیویورک تایمز جوایز امسال را نصیب خود کردند. به برندگان هر بخش مبلغ 10هزار دلار جایزه‌ نقدی اهدا می‌شود.

کد خبر 48170

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز